הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 
סגור תפריט

מחזקים את העסקים המקומיים

בעלי עסקים, החלה הגשת הבקשות להנחה בארנונה באמצעות רשות המיסים והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים:

תאריך עדכון: 06.10.20

במידה והיקף ההכנסות שלכם נפגע בצורה משמעותית בעקבות משבר הקורונה, אל תפספסו את ההזדמנות לקבל הנחה בסך 95% בארנונה.

אילו עסקים זכאים להנחה בארנונה?
בכדי לקבל את ההנחה יש לעמוד בשני תנאים, זכאות ל"מענק הוצאות קבועות" מרשות המיסים ופגיעה בהכנסות לפי הפרמטרים הבאים:
  • עסקים שמחזורם עד 200 מיליון ש"ח והוכיחו פגיעה של60% בהכנסות, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019
  • עסקים שמחזורם 200 מיליון ₪ עד 400 מיליון ש"ח והוכיחו פגיעה של 80% בהכנסות, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019
  • בתקופה ההגשה נובמבר דצמבר 2020 גם עסקים שמחזורם ירד ב25% יהיו זכאים - פרטים בנושא יועלו בהמשך
  • במידה והעסק עומד בתנאי הזכאות, הבקשה תועבר לרשות המקומית אשר תזכה את העסק בפועל
שימו לב, ההנחה תינתן רק בגין נכסים המוחזקים על ידי העסק ומשולמת עליהם ארנונה שלא למגורים.

ההנחה בארנונה תינתן חודשיים קדימה על בסיס זכאות למענק הוצאות קבועות מרשות המס בחודשיים הקודמים. ההנחה הראשונה תהיה לתקופה של 3 חודשים, על בסיס חודשים מאי-יוני. החל מתקופת הזכאות השניה, הזכאות תהיה לתקופה של חודשיים.

לפרטים נוספים ואופן קבלת ההנחה היכנסו כבר עכשיו לקישור > https://bit.ly/36EmcKe

לשאלות ותשובות מאתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים לחצו כאן

 

קונים מאשקלונים - מעודדים את העסקים המקומיים!

 תאריך עדכון: 05.10.20

בעלי עסקים, בואו להיות הפרזנטורים בקמפיין החדש שלנו!

במסגרת הסיוע לעסקים המקומיים עיריית אשקלון מזמינה בעלי עסקים לקחת חלק בקמפיין 'קונים מאשקלונים' לעידוד הצריכה המקומית במסגרתו הם יככבו בקמפיין עצמו.

מטרת הקמפיין להציג את הפנים שמאחורי בתי העסק בעיר, לעורר הזדהות ותחושת שייכות, וכמובן לעודד צריכה מקומית על רקע המשבר הקשה שחווים כיום בעלי עסקים רבים בעיר על רקע המאבק בנגיף הקורונה.

הקמפיין יכלול פרסום בשילוט חוצות ברחבי העיר, פרסום בפלטפורמות דיגיטליות (קמפיין ממומן בפייסבוק) ופרסום בחוברת עסקים מיוחדת שתופץ לכל בתי אב בעיר.

ראש העיר, תומר גלאם: ״בקמפיין הזה חשוב היה לנו לתת ביטוי לבעלי העסקים עצמם, להסתכל בעיניים לאנשים שהקימו עסקים בעיר במיטב כספם, אנשים שמפרנסים עובדים, משפחות ומתמודדים עם אתגרים רבים לכל אורך השנה. אני מאמין שכל תושב באשקלון שיצרוך יותר בעסקים המקומיים, ידע שהוא תורם לא רק לעידוד העסקים בעיר, אלא גם מסייע לפרנסת עשרות אלפי משפחות, שאיבדו ברגע את מקור הפרנסה העיקרי שלהן. אני מזמין את בעלי העסקים להצטרף לקמפיין שניתן להם כמובן כשירות מלא מטעם העירייה, ואת הציבור לצרוך יותר בעיר ולהניע מחדש את גלגלי העסקים המקומיים״.

פרטים ניתן לשלוח עד ליום חמישי 08.10.20 באמצעות מילוי הפרטים בקישור הבא: https://bit.ly/30xFmO2

שימו לב: יכולים להשתתף בקמפיין בעלי עסקים הפועלים באשקלון על פי חוק ומפעילים, אם בבעלות או שכירות, משרד או חנות. תינתן עדיפות למעסיקי עובדים. מספר השלטים מוגבל | כל הקודם זוכה.

נזכיר כי היוזמה החדשה, מצטרפת לשורה של יוזמות שביצעה העירייה למען העסקים המקומיים מאז פרוץ משבר הקורונה, בהם, הגשת בקשה למשרד הפנים להפחתה של 25 אחוז באגרת שילוט לנכסים מסוימים, פטור מארנונה לשלושה חודשים באופן אוטומטי לעסקים הזכאים לכך; הקמת קרן מטעם העירייה על סך 2 מיליון שקלים לקידום בעלי עסקים; חלוקת שילוט עם הנחיות משרד הבריאות כחלק מעמידה בתנאי התו הסגול בקרב עסקים; פרסום עסקים המבצעים משלוחים בעשרות שלטי חוצות ללא תשלום ועוד.

 כמו כן, באתר העירייה מופיע מידע שימושי לעסקים המקומיים אודות הנחה בשיעור של 95% בארנונה לעסקים שנפגעו באופן משמעותי והארכת היתרים ורישיונות של בתי העסק באופן אוטומטי וללא תשלום אגרה. המידע בכתובת https://bit.ly/3iqOIkt

בשורה לעסקים: הנחה בשיעור של 95% בארנונה לעסקים שנפגעו באופן משמעותי

עדכון: 24.09.20

במסגרת הסיוע לעסקים, קבעה ממשלת ישראל תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מספר 4) התש"ף - 2020 הקובעות זכאות להנחה בארנונה לעסקים עד לחודש יוני 2021. 

על פי התקנות: 
  • תינתן הנחה של 95% בארנונה העסקית לעסקים שמחזורם השנתי הוא עד 200 מיליון ₪ ושנפגעו בהיקף של למעלה מ-60% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. 
  • עסקים שמחזורם השנתי הוא עד 400 מיליון ₪ יהיו זכאים אם נפגעו בהיקף של למעלה מ-80%.

הזכאות להנחה תיבחן על בסיס דו-חודשי החל מיוני 2020 ובכפוף לזכאות מענק השתתפות
בהוצאות קבועות של רשות המיסים > https://bit.ly/2G1dkTF

עסק הזכאי להנחה יגיש בקשה בטופס מקוון באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, משרד
הכלכלה והתעשייה. אין צורך לפנות לעירייה. 

לרשותכם קישור לתקנות האמורות > https://bit.ly/33TImVN


הארכת היתרים ורישיונות של בתי העסק באופן אוטומטי וללא תשלום אגרה

עדכון: 24.09.20

בתקופה זו, בה כולנו מתמודדים עם ההשלכות הבריאותיות והכלכליות בעקבות המלחמה בנגיף הקורונה, הוחלט ע"פ תקנות החירום על הארכתם של היתרים זמניים.

להלן העסקים הזכאים להארכה אוטומטית של היתר או רשיון זמני:                                                   
  • כל עסק שיש בידו רישיון עסק או היתר זמני שתוקפם פג או עתיד לפוג בין התאריך 1.07.2020  ועד לתאריך 30.09.2020  תוקפו יוארך ב- 3 חודשים, (כלומר: לכל המאוחר עד ליום  31.12.2020)
  • כל עסק שיש בידו רישיון עסק או היתר זמני שתוקפם עתיד לפוג בין התאריך 1.10.2020 ועד לתאריך 30.11.2020   תוקפו יוארך בעשרה שבועות, כלומר לכל המאוחר עד ליום 09.02.2021 

שאלה: האם בעל העסק נדרש לשלם אגרת לחידוש ההיתר ההארכה הנ"ל?
תשובה: מכיוון שהארכה היא אוטומטית כאמור, אין צורך בתשלום אגרה.

שימו לב:
ההארכה ניתנת למימוש פעם אחת בלבד. כלומר: עסק שכבר קיבל הארכה במסגרת תקנות אלו – לא ניתן להאריך פעם נוספת את תוקף הרישיון לאחר ההארכה האוטומטית הראשונה.











מחזקים את העסקים המקומיים