ראש העיר בסיור בגן המדעי לגיל הרך

תאריך: 11/06/2019
המרכז פועל זו השנה הרביעית ומהווה מודל לגן העתידי בפדגוגיה חדשנית; ראש העיר, שביקר במרכז לאחר שיפוץ שעבר, התפעל מהחדשנות והתכנים הנלמדים בו; "יש לנו במה להתגאות", אמר
כחלק מסיוריו של ראש העירייה במוסדות החינוך במהלך השנה על מנת לעמוד מקרוב אחר התפתחותם, הוא סייר בשבוע שעבר במרכז המדעי לגיל הרך שעבר שיפוץ ושדרוג משמעותיים  לאחרונה הן במראה הוויזואלי והן בתכנים הנלמדים במטרה לפתח את החשיבה היצירתית, מיומנויות קונטיביות, מוטוריות, חברתיות ושפתיות אצל הילדים. 
ראש העיר נפגש עם הילדים והצוות החינוכי במקום ושמע מהם עד כמה הם נהנים ולומדים נושאים חדשים בכל פעם שהם מגיעים למקום. 
"בסיור היום התרשמתי שהילדים מאוד נהנים כאן, מדובר במרכז מדעי שמהווה מודל לגנים שישודרגו בעתיד הלא רחוק וכך הם יפעלו באשקלון. התרשמתי בעיקר מהתכנים ומהצוות החינוכי המעביר אותם דרך פיתוח החשיבה של הילדים ונותן עוד כלים לגננות כיצד לפתח עוד ועוד את היצירתיות של הילדים", אמר ראש העיר. 
המרכז המדעי פועל זו השנה הרביעית ומארח גני חובה מהעיר אשקלון. במהלך הביקורים, הגננות מקבלות הכוונה אישית ליישום בגנים ובכך, משמש המרכז המדעי מוקד לפיתוח חשיבה אצל ילדים ובו זמנית הדגמה לגננות, שחוות תהליכי למידה, חשיבה ותהליכים חברתיים גם דרך עיני הילדים. 
השנה המרכז עוסק בתחום תכנון ובנייה, שהוא נושא בתכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה לקדם יסודי. התחום מהווה כר פורה ונרחב לשימוש בחומרים שונים, לפיתוח מיומנויות קוגניטיביות, מוטוריות, חברתיות ושפתיות; לפיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית ופתרון בעיות; לפיתוח דמיון, חשיבה הנדסית, ליצירת שיתופי-פעולה ספונטניים וטבעיים בין ילדים; ללמידת עמיתים, ולמצבי win-win בתהליכי למידה. 
במסגרת העיסוק בנושא התכנון והבנייה, הוקמו מוקדי פעילות מגוונים. המוקדים מאפשרים עיסוק בבנייה, פיתוח יכולות וכישורים של תכנון והוצאה לפועל של רעיונות, תוך שימוש בחומרים וכלי עבודה מתאימים לגיל. הילדים מוזמנים לתעד את מה שבנו בשרטוט, בהתאם לרצונם ויכולתם. הגיוון במוקדים מאפשר לכל ילד וילדה למצוא תחום הקרוב לליבם, ומושך 


אותם להישאב לתוך פעילות מאתגרת ומהנה. הוא מאפשר למי שמיצה מוקד לעבור למוקד אחר, תוך כדי המשך העמקה ושכלול יכולות חשיבה הנדסית וטכנולוגית.
עבודת הילדים בבניית התוכניות שלהם מזמנת פתרון בעיות, בחירת חומר מתאים וכלי עבודה לכל שלב בעבודה. הם לומדים להבריג ולהוציא ברגים, יוצרים שרשרת פעולות - כמו ניקוב חורים לצורך הברגת ברגים. ילדים רואים מה שחבריהם בונים, לומדים מהם ומאמצים רעיונות לטכניקות עבודה. הילדים חווים הצלחה בשפע התנסויות מגוונות. הפעילות פתוחה וזורמת, כל ילדה וילד בוחרים באילו מוקדים לפעול וכמה זמן לשהות בכל מוקד.